Meditationer

Jag har läst in korta meditationer från olika traditioner som passar när du har en stund över. Att meditera regelbundet hjälper dig att bli mer närvarande, inkännande och grundad.

Prova dig fram och kom ihåg att det är inte dig det är fel på om du inte får önskat resultat på en gång. Vissa saker kan inte mätas och allt händer inte direkt. Meditation verkar över tid, lita på din takt och att du kommer att hitta det som passar dig och dina behov. 

Vad behöver du för att etablera en vana? För mig hjälper det alltid att vara del av en grupp. Läs mer om min torsdagsgrupp nedan.

Meditation för stärkt självkänsla.

Bygger på en psykosyntesmeditation och är skriver av Seidit Jeremias. Inläsning Anna Swärd 2021. 

Meditation

Meditationer från kundaliniyogans tradition: fler kommer snart 

Meditation som du kan göra när du inte vet vad du ska göra


Torsdagsmeditation online

Behöver du hjälp att skapa regelbundenhet i din meditation? Har du börjat förut men fått sluta då livet kom i vägen? Eller tycker du att det är för svårt att koncentrera dig när alla tankar tränger på? 

Att ha en inspelning att lyssna till brukar underlätta men ofta är det med hjälp av en grupp som din nya vana blir av. 

På torsdagskvällar är vi en liten, men värmande, grupp som mediterar tillsammans online. Eftersom jag är ledare i flera traditioner är det varierande innehåll som du får uppleva.  

Just nu inleder vi meditationen med rörelse till yogamusik (Snatam Kaur mfl) för att landa i kroppen och läka i vårt nervsystem. Rörelse följs av guidad meditation och sedan en stund som är mer tyst. Vi avslutar med en stund av Tacksamhet. 

Tid kl 19-20, avgift 75 kr per tillfälle. 

Läs mer om torsdagsgruppen här.

 

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.